دوربین های مداربسته میان رده

 

معنی AHD

کلمه AHD مخفف کلمه “Analogue High Definition” است.

و به مفهوم دوربین مداربسته آنالوگ با کیفیت HD می باشد.

این تکنولوژی نسخه پیشرفته دوربین های مداربسته آنالوگ (CVBs) با کیفیت TVL می باشد، که در این نسخه کیفیت تصویر بر پایه مگاپیکسل است. این دوربین ها با نام دوربین مداربسته AHD و یا دوربین مداربسته آنالوگ HD شناخته می شوند.

 

توضیحات فنی

دو ویژگی مهمی که این محصول را نسبت به دوربین های مداربسته آنالوگ یا CVBs متمایز می کند، تکنولوژی مورد استفاده در نوع تصویر و طول مسافت ارسال تصویر بر روی کابل کواکسیال است.

همانطور که از اسم محصول مشخص است این دوربین مداربسته از خانواده آنالوگ می باشد ولی وضوح تصویر این محصول برحسب مگاپیکسل (Megapixel) است و دیگر از کیفیت خطی تلویزیون (TVL) که تکنولوژی قدیم دوربین مداربسته های آنالوگ می باشد، استفاده نمی کند.

در ابتدای مسیر، این محصول فقط با رزولوشن 1 مگاپیکسل به بازار عرضه شد که دربردارنده وضوح تصویر 480×720 با نرخ 30 فریم بر ثانیه بود اما تا سال 2020 این دوربین ها با وضوح 5 مگاپیکسل تولید و روانه بازار شده است.

پس از شرح ویژگی اول که مربوط به نوع تصویر است حال به ویژگی دوم و مهم این محصول می پردازیم.

دوربین های مداربسته AHD همانند دوربین های آنالوگ از بستر کابل کواکسیال بهره می برند. در دوربین مداربسته CVBs طول مجاز کابل کشی برای ارتباط بین دوربین و دستگاه ضبط DVR، تا مسافت 100 متر است ولی در دوربین مداربسته AHD این مسافت تا 500 متر افزایش پیدا کرده که عاملی مهم در راه اندازی سیستم نظارتی، مد نظر قرار می گیرد.

این محصول هم به صورت دوربین مداربسته بالت (Bullet) و هم دوربین مداربسته دام (Dome) با بدنه آلومینیومی و پلاستیکی با ویژگی ضدآب (Water Proof) و دید در شب در مسافت های گوناگون ارائه شده است.

دوربین مداربسته AHD می تواند به دلیل هزینه پایین جابجایی، جایگزین بسیارخوبی برای دوربین های مداربسته آنالوگ قدیمی باشد.

 

دستگاه ضبط DVR آنالوگ HD

همانطور که می دانید برای ضبط تصاویر دوربین مداربسته از دستگاه ضبط DVR استفاده می شود و برای این محصول هم نیاز به دی وی اری دارید که بتواند از دوربین AHD پشتیبانی کند.

در نظر داشته باشید که دستگاه ضبط دی وی ار معمولی نمیتواند از دوربین های مداربسته AHD پشتیبانی کند و هنگام خرید دوربین مداربسته AHD باید دی وی ار مخصوص آن را هم تهیه نمایید.

دستگاه ضبط دی وی ار AHD همچنین می تواند از دوربین مداربسته آنالوگ CVBs پشتیبانی کند و این ویژگی خوبی برای این دستگاه می باشد؛ به طور مثال در مجموعه ای (کارخانه، شرکت، فروشگاه و غیره) تعداد 28 عدد دوربین مداربسته آنالوگ وجود دارد و میخواهید 6 عدد از دوربین های مداربسته را ارتقاء دهید تا کیفیت تصویر برخی نقاط مانند ورودی محوطه یا پارکینگ ها و یا انبار بهبود یابد.

بهترین حالت این است که شما دستگاه ضبط دی وی ار قدیمی را به دستگاه 32 کانال دی وی ار AHD ارتقاء دهید و سپس با تهیه 6 عدد دوربین AHD، هم دوربین های جدید و هم دوربین های قدیمی را به دی وی ار AHD جدید متصل نمایید.

در این حالت مقرون به صرفه ترین نوع ارتقاء سیستم نظارتی انجام شده است که فقط دستگاه ضبط دی وی ار و هم تعداد مشخصی از دوربین ها جایگزین شده است.

تفاوت دوربین مداربسته ahd با انالوگ

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *